Články a aktuality

Často kladené dotazy

Seznam nejčastěji kladených dotazů, které mají zákazníci ohledně vybraných produktů. Pro rychlejší orientaci stačí kliknout na jeden z následujících odkazů a obraz se ihned posune k hledanému textu. Jedná se pouze o seznam toho nejčastějšího, s čím se lze setkat. Pokud zde není uveden problém, který řešíte, obraťte se na nás pomocí jednoho z kontaktů ZDE.

 

Potíže se spuštěním nápovědy

Pokud se Vám nedaří spustit Nápovědu, kterou lze využít u produktů SuperVAG a TouchScan, může být chyba v aktuální verzi Vašeho operačního systému Windows, který nepodporuje otevírání standardních souborů nápovědy s příponou *CHM.

Tuto chybu jednoduše ověříte tím, že zkusíte spustit jakoukoli nápovědu v systému (START / Nápověda a odborná pomoc / [kterýkoliv odkaz v okně] ). Pokud se nápověda nespustí, je chyba skutečně v operačním systému a bude nutné jej opravit.

Po opravě operačního systému nejprve stáhněte a nainstalujte všechny dostupné balíčky ServicePack, které pro danou verzi systému vyšly. Automatické aktualizace by měly zůstat aktivní po celou dobu používání počítače!

 

 

Instalace doplňku .net 3.5 (.net 2.0)

Systém SuperVAG a diagnostický program TouchScan vyžadují ke své funkci doplněk operačního systému .net 3.5, popř .net 2.0, který je nutný pro program TouchScan. V drtivé většině případů je již doplněk nainstalován v počítači spolu s operačním systémem.

Během instalace Vás programy seznámí o skutečnosti, že je doplněk nutný pro chod programu. Jestliže je nainstalován v PC již z předešlé doby, bude standardně pokračovat instalace. Pokud ale není .net framework přítomen a jste aktuálně připojeni k internetu, program si doplněk sám stáhne, nainstaluje a pokračuje v instalaci softwaru.

Není-li během instalace dostupné připojení k internetu, je nutné si tento doplněk stáhnout individuálně. Po stažení jej nainstalujte a až poté znovu spusťte samotnou instalaci softwaru. Program TouchScan v tomto případě během instalace vypíše text, kde Vás nabádá ke stažení doplňku z internetu. Po naskočení tohoto okna se instalace ukončí a je nutné se připojit k internetu a stáhnout jej ručně.

U diagnostiky SuperVAG je tento doplněk přiložen na instalačním CD a není tedy nutné nic stahovat. U programu TouchScan jej není možné z technických důvodů umístit, tudíž můžete využít následující odkaz, kde je možné stáhnout verzi .net 3.5 zcela zdarma. Tato verze má v sobě obsáhlou předešlou informaci z doplňku .net 2.0 a není tedy nutné nic dále stahovat.

 

STÁHNOUT .Net Framework 3.0



 

Podporované PID hodnoty programem TouchScan

Program TouchScan je schopný vypsat až 90 PID hodnot. Kompletně se jedná buďto o živé hodnoty nebo o data z dostupných čidel, která přinášejí informace o aktuálním stavu sledované části vozu. Po spuštění si program sám prověří, která čidla jsou ve voze dostupná a všechny měřitelné hodnoty vypíše v tabulce. Není tedy nutné řešit, jakou z hodnot lze sledovat či nikoliv. Všechny vypsané hodnoty jsou pouze právě ty, které vozidlo podporuje a je možné je sledovat, ať už v tabulce či vložené do grafu.

Seznam veškerých dostupných PID hodnot, u kterých je program schopen rozpoznat signál z vozu a poskytnou informace o něm jsou uvedeny v tomto přehledu. Sepsán je tak, jak jde popořadě v programu, nikoliv podle abecedy.


 

TouchScan - PID hodnoty

  1. Absolutní tlak par v odvětrávacím systému
  2. Tlak paliva v systému (absolutní)
  3. Absolutní hodnota zatížení
  4. Absolutní poloha škrtící klapky B
  5. Absolutní poloha škrtící klapky C
  6. Poloha akceleračního pedálu D
  7. Poloha akceleračního pedálu E
  8. Poloha akceleračního pedálu F
  9. Procento alkoholu v palivu
  10. Teplota venkovního vzduchu
  11. Stav pomocného vstupu
  12. Barometrický tlak
  13. Teplota katalyzátoru (Bank 1 Senzor 1)
  14. Teplota katalyzátoru (Bank 1 Senzor 2)
  15. Teplota katalyzátoru (Bank 2 Senzor 1)
  16. Teplota katalyzátoru (Bank 2 Senzor 2)
  17. Signál EGR
  18. Řízení  odsávání par
  19. Řízení ovladače škrtící klapky
  20. Řízený poměr palivo-vzduch
  21. Napětí řídícího modulu
  22. Vzdálenost najetá od smazání chybových kódů
  23. Vzdálenost najetá při rozsvícené MIL kontrolce
  24. EGR chyba
  25. Emisní požadavky na které je vozidlo navrženo
  26. Teplota chladící kapaliny
  27. Hodnota zátěže vypočítaná
  28. Teplota oleje
  29. Otáčky motoru RPM
  30. Tlak par v odvětrávacím systému #1
  31. Tlak par v odvětrávacím systému #2
  32. Uložené informace o chybách (freeze frame)
  33. Časování vstřiku paliva
  34. Hladina paliva
  35. Tlak v systému paliva (měřidlo)
  36. Tlak v systému paliva
  37. Tlak v rozvodu paliva vtažený k podtlaku v sacím potrubí
  38. Průtok paliva do motoru
  39. Stav palivového systému
  40. Typ paliva
  41. Stav nabití hybridní baterie
  42. Teplota nasávaného vzduchu
  43. Absolutní tlak v sacím potrubí (MAP senzor)
  44. Dlouhodobé přizpůsobení paliva % Bank 1
  45. Dlouhodobé přizpůsobení paliva %  Bank 2
  46. Lambda sonda 2 - dlouhodobé přizpůsobení (Bank 1 Bank 3)
  47. Lambda sonda 2 - dlouhodobé přizpůsobení (Bank 2 Bank 4)
  48. Množství nasávaného vzduchu (MAF senzor)
  49. Počet chybových kódů, MIL kontrolka on/off, a dostupný palubní test
  50. Stav monitorování tohoto jízdního cyklu
  51. Počet ohřátí motoru od smazání chybových kódů DTC
  52. OBD požadavky na které jsou vůz a motor certifikovány
  53. Lambda sonda 1 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  54. Lambda sonda 1 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  55. Lambda sonda 2 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  56. Lambda sonda 2 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  57. Lambda sonda 3 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  58. Lambda sonda 3 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  59. Lambda sonda 4 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  60. Lambda sonda 4 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  61. Lambda sonda 5 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  62. Lambda sonda 5 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  63. Lambda sonda 6 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  64. Lambda sonda 6 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  65. Lambda sonda 7 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  66. Lambda sonda 7 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  67. Lambda sonda 8 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  68. Lambda sonda 8 - ekvivalentní poměr (hodnota lambda)
  69. Napětí na lambda sondě, Krátkodobé přizpůsobení paliva (Bank 1,Senzor 1)
  70. Napětí na lambda sondě, Krátkodobé přizpůsobení paliva (Bank 1,Senzor 2)
  71. Napětí na lambda sondě, Krátkodobé přizpůsobení paliva (Bank 1,Senzor 3)
  72. Napětí na lambda sondě, Krátkodobé přizpůsobení paliva (Bank 1,Senzor 4)
  73. Napětí na lambda sondě, Krátkodobé přizpůsobení paliva (Bank 2,Senzor 1)
  74. Napětí na lambda sondě, Krátkodobé přizpůsobení paliva (Bank 2,Senzor 2)
  75. Napětí na lambda sondě, Krátkodobé přizpůsobení paliva (Bank 2,Senzor 3)
  76. Napětí na lambda sondě, Krátkodobé přizpůsobení paliva (Bank 2,Senzor 4)
  77. Lambda sonda přítomna
  78. Lambda sonda #2 přítomna
  79. Relativní poloha akceleračního pedálu
  80. Relativní poloha škrtící klapky
  81. Doba od nastartování motoru
  82. Vstupní napětí snímané diagnostikou
  83. Status řízení sekundárního vzduchu
  84. Krátkodobé přizpůsobení paliva % – Bank 1
  85. Krátkodobé přizpůsobení paliva % – Bank 2
  86. Krátkodobé přizpůsobení sekundárního lambda snímače (Bank 1 Bank 3)
  87. Krátkodobé přizpůsobení sekundárního lambda snímače (Bank 2 Bank 4)
  88. Podporované PID 0x01 až 0x1F
  89. Podporované PID 0x21 až 0x3F
  90. Podporované PID 0x41 až 0x5F
  91. Externí test nastavení #1
  92. Externí test nastavení #2
  93. Absolutní poloha škrtící klapky
  94. Doba běhu motoru při rozsvícené MIL kontrolce
  95. Doba běhu motoru od smazání chybových kódů
  96. Předstih válec 1
  97. Rychlost vozu

 

Co zahrnuje norma HDOBD

Počátkem roku 2010 se začíná objevovat norma "HDOBD". Tento standard je zabudováván do některých užitkových vozů vyráběných v USA. Označení HD v tomto případě znamená "Heavy Duty" (přeložitelné jako těžký provoz popř. velký výkon). Norma přinesla schopnost testování více jednotek zejména u stavebních strojů a těžké silniční techniky.

 

Informace o protokolu UDS

Na přelomu roku 2007/8 začal koncern VW přecházet na nový typ komunikačního protokolu a to protokol "UDS" též k nalezení pod označením "UDS/ODX/ASAM". Tento nový protokol nese mnoho vylepšení oproti starým protokolům KW1281, KWP2000 a i některé novinky oproti protokolu CAN-BUS.

Jak už bývá zvykem, jako první se protokol UDS objevil u automobilky Audi a pomalu se začal šířit po celém koncernu Volkswagen. Ze samotných vozů lze jmenovat Superb 3T, který má  několik řídících jednotek (např. přístrojová deska) komunikujících právě přes protokol UDS. Ve všech případech se tedy jedná o tzv. "komfortní jednotky". Přechod protokolu i na ostatní jednotky je zatím ve fázi vývoje a odzkušování.

© 2025 Všechna práva vyhrazena, Torriacars, s.r.o. Feo.cz