Jak vybrat nosiče ,,příčníky" na střechu auta.
Nosiče jsou klíčovým prvkem pro přepravu sportovního vybavení nebo jiného nákladu na střeše vozidla. Existují obecně dva typy nosičů – ty, které se montují na...
Seznam nejčastěji kladených dotazů, které mají zákazníci ohledně vybraných produktů. Pro rychlejší orientaci stačí kliknout na jeden z následujících odkazů a obraz se ihned posune k hledanému textu. Jedná se pouze o seznam toho nejčastějšího, s čím se lze setkat. Pokud zde není uveden problém, který řešíte, obraťte se na nás pomocí jednoho z kontaktů ZDE.
Potíže se spuštěním nápovědy
Pokud se Vám nedaří spustit Nápovědu, kterou lze využít u produktů SuperVAG a TouchScan, může být chyba v aktuální verzi Vašeho operačního systému Windows, který nepodporuje otevírání standardních souborů nápovědy s příponou *CHM.
Tuto chybu jednoduše ověříte tím, že zkusíte spustit jakoukoli nápovědu v systému (START / Nápověda a odborná pomoc / [kterýkoliv odkaz v okně] ). Pokud se nápověda nespustí, je chyba skutečně v operačním systému a bude nutné jej opravit.
Po opravě operačního systému nejprve stáhněte a nainstalujte všechny dostupné balíčky ServicePack, které pro danou verzi systému vyšly. Automatické aktualizace by měly zůstat aktivní po celou dobu používání počítače!
Instalace doplňku .net 3.5 (.net 2.0)
Systém SuperVAG a diagnostický program TouchScan vyžadují ke své funkci doplněk operačního systému .net 3.5, popř .net 2.0, který je nutný pro program TouchScan. V drtivé většině případů je již doplněk nainstalován v počítači spolu s operačním systémem.
Během instalace Vás programy seznámí o skutečnosti, že je doplněk nutný pro chod programu. Jestliže je nainstalován v PC již z předešlé doby, bude standardně pokračovat instalace. Pokud ale není .net framework přítomen a jste aktuálně připojeni k internetu, program si doplněk sám stáhne, nainstaluje a pokračuje v instalaci softwaru.
Není-li během instalace dostupné připojení k internetu, je nutné si tento doplněk stáhnout individuálně. Po stažení jej nainstalujte a až poté znovu spusťte samotnou instalaci softwaru. Program TouchScan v tomto případě během instalace vypíše text, kde Vás nabádá ke stažení doplňku z internetu. Po naskočení tohoto okna se instalace ukončí a je nutné se připojit k internetu a stáhnout jej ručně.
U diagnostiky SuperVAG je tento doplněk přiložen na instalačním CD a není tedy nutné nic stahovat. U programu TouchScan jej není možné z technických důvodů umístit, tudíž můžete využít následující odkaz, kde je možné stáhnout verzi .net 3.5 zcela zdarma. Tato verze má v sobě obsáhlou předešlou informaci z doplňku .net 2.0 a není tedy nutné nic dále stahovat.
Podporované PID hodnoty programem TouchScan
Program TouchScan je schopný vypsat až 90 PID hodnot. Kompletně se jedná buďto o živé hodnoty nebo o data z dostupných čidel, která přinášejí informace o aktuálním stavu sledované části vozu. Po spuštění si program sám prověří, která čidla jsou ve voze dostupná a všechny měřitelné hodnoty vypíše v tabulce. Není tedy nutné řešit, jakou z hodnot lze sledovat či nikoliv. Všechny vypsané hodnoty jsou pouze právě ty, které vozidlo podporuje a je možné je sledovat, ať už v tabulce či vložené do grafu.
Seznam veškerých dostupných PID hodnot, u kterých je program schopen rozpoznat signál z vozu a poskytnou informace o něm jsou uvedeny v tomto přehledu. Sepsán je tak, jak jde popořadě v programu, nikoliv podle abecedy.
TouchScan - PID hodnoty
Počátkem roku 2010 se začíná objevovat norma "HDOBD". Tento standard je zabudováván do některých užitkových vozů vyráběných v USA. Označení HD v tomto případě znamená "Heavy Duty" (přeložitelné jako těžký provoz popř. velký výkon). Norma přinesla schopnost testování více jednotek zejména u stavebních strojů a těžké silniční techniky.
Na přelomu roku 2007/8 začal koncern VW přecházet na nový typ komunikačního protokolu a to protokol "UDS" též k nalezení pod označením "UDS/ODX/ASAM". Tento nový protokol nese mnoho vylepšení oproti starým protokolům KW1281, KWP2000 a i některé novinky oproti protokolu CAN-BUS.
Jak už bývá zvykem, jako první se protokol UDS objevil u automobilky Audi a pomalu se začal šířit po celém koncernu Volkswagen. Ze samotných vozů lze jmenovat Superb 3T, který má několik řídících jednotek (např. přístrojová deska) komunikujících právě přes protokol UDS. Ve všech případech se tedy jedná o tzv. "komfortní jednotky". Přechod protokolu i na ostatní jednotky je zatím ve fázi vývoje a odzkušování.