Mnozí výrobci automobilů požadují od motorových olejů splnění dalších (mnohdy náročnějších) požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice předešlých klasifikací a jsou specifické pro určitou emisi vyrobených motorů. V Evropě se vyskytují nejčastěji předpisy automobilek Volkswagen (VW) a Mercedes-Benz (MB). Kromě těchto si však své firemní normy zpracovala i řada dalších značek (BMW, CATERPILLAR, FORD, MAN, SCANIA, VOLVO).
Normy schválené automobilkou Volkswagen
- VW 500.00 - Lehkoběžné oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory. Norma určena pouze pro oleje třídy SAE 5W-XX a 10W-XX.
- VW 501.00 - Konvenční více rozsahové motorové oleje bez pro benzínové a nepřeplňované naftové motory.
- VW 501.01 - Běžné motorové oleje pro benzinové a nepřeplňované naftové motory.
- VW 502.00 - Lehkoběžné oleje pro benzínové motory požívané při náročnějších zatěžovacích podmínkách. Norma určena pro oleje třídy SAE 0W-XX, 5W-XX a 10W-XX.
- VW 503.00 - Benzínové motory osobních vozidel s prodlouženými intervaly výměny oleje (WIV 30.000 km, 2 roky).
- VW 503.01 - Přeplňované benzínové motory osobních vozidel s prodlouženými intervaly výměny oleje (WIV 30.000 km, 2 roky). Zejména určeno pro modely Audi S3 a Audi TT.
- VW 505.00 - Motorový olej pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory, vhodný pro celoroční používání.
- VW 505.01 - Motorový olej pro přeplňované, nepřeplňované i speciálně pro naftové motory se systémem „Pumpe-Düse“ (čerpadlo-tryska).
- VW 506.00 - Oleje pro naftové motory s velmi dlouho dobou výměnného intervalu (WIV 30.000, 2 roky).
- VW 506.01 - Oleje pro naftové motory se systémem „Pumpe-Düse“ (čerpadlo-tryska), které využívají prodloužený výměnný intervalem (WIV 30.000, 2 roky).
- VW 504.00 – Oleje s touto normou jsou určeny pro lehkoběžné benzínové motory. Mají za úkol omezení popela sulfátu a podporují prodloužený interval výměny oleje. Lze jimi také nahradit oleje těchto norem: VW 501.01, VW 502.00, VW 503.00 a VW 503.01.
- VW 507.00 - Oleje s touto normou jsou určeny pro lehkoběžné naftové motory. Mají za úkol omezení popela sulfátu a podporují prodloužený interval výměny oleje. Lze jimi také nahradit oleje těchto VW norem: VW 506.00 a VW 506.01. U pevného intervalu výměny s nimi lze nahradit normy: VW 500.00, VW 505.00 a VW 505.01
Poznámky:
- Vozidla, která nepracují s výbavou „Long Life“, nesmějí být z technických důvodů plněna oleji na bázi „Long Life“! Jsou-li však takovými oleji plněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje. Podmínkou pro používání programu „Long Life Service“ je používání speciálních motorových olejů podle norem VW!
- Olej dle normy VW 505.01 - má interval výměny 15.000 km nebo jeden rok.
- Olej dle normy VW 506.01 - má interval výměny 30.-50.000 km nebo 2 roky - je určen pro vozidla s podporou WIV (prodloužený interval servisní údržby).
- Dále u koncernu VW záleží, dle které specifikace byl vyroben motor. Pokud podle QG1 nebo QG2 (kruhové honování), lze použít olej VW 505 i VW 506. Pokud dle QG0 (křížové honování), tak je možné použít pouze olej normy VW 505.
- U motorových olejů řady VW 504/507 je spousta případů a specifikací, ve kterých motorech je lze použít a ve kterých nikoliv. Vždy je proto nutné dodržovat předpisy a doporučení, které vydal přímo výrobce pro konkrétní motor!
Normy schválené automobilkou Mercedes-Benz (Daimler Chrysler)
- MB 226.0 - Sezónní oleje pro naftové nepřeplňované motory osobních i nákladních vozidel.
- MB 226.1 - Celoroční motorové oleje pro naftové nepřeplňované motory osobních i nákladních automobilů.
- MB 227.0 - Odpovídá normě ACEA E1-98. Jsou vhodné pro nepřeplňované naftové motory a jejich lhůta výměny je 15 000 km.
- MB 227.1 - Odpovídá normě ACEA E1-98. Jsou vhodné pro nepřeplňované naftové motory a jejich lhůta výměny je 15 000 km.
- MB 228.0 - Sezónní oleje pro naftové nepřeplňované motory osobních i nákladních vozidel.
- MB 228.1 – Celoroční oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory. Interval výměny je zde do 30 000 km.
- MB 228.2 - Motorové oleje typu UHPD pro vysoce přeplňované naftové motory. Mají prodloužené intervaly výměny u lehkých tříd do 45 000 km, zatímco v těžkých třídách (silniční tahače) je to až 160 000 km.
- MB 228.3 - Oleje zejména pro nákladní vozidla. Díky jejich vlastnostem je omezen popel sulfátu, fosforu a síry.
- MB 228.5 - Podobná oblast použití jako třída MB 228.3. Zde jsou navíc zajištěny vyšší užitné vlastnosti. Mají prodloužené intervaly výměny u lehkých tříd do 45 000 km, zatímco v těžkých třídách (silniční tahače) je to až 160 000 km.
- MB 228.51 - Motorové oleje pro osobní automobily. Odpovídají zhruba třídám ACEA A3/B4/C3-04.
- MB 229.1 - Oleje pro benzínové a naftové motory osobních vozidel. Mají vyšší požadavky než třídy ACEA A2/B2 a A3/B3.
- MB 229.3 - Motorové oleje pro osobní vozidla s prodlouženými intervaly výměn (30 000 km).
- MB 229.31 - Určené pro osobní automobily. Třída odpovídá přibližně stanovám ACEA A3/B4/C3-04. Omezují síru a fosfor.
- MB 229.5 - Motorové oleje pouze pro motory osobních vozidel.
- MB 229.51 – Oleje pro osobní automobily s naftovými motory, které jsou vybavené filtrem pevných částic. Také pro benzínové motory s prodlouženými intervaly výměny. Přibližně odpovídají třídám ACEA A3/B4/C3-04. Omezují tvorbu popela a splňují požadavky pro „Long life“.
Poznámka: Sudá čísla za tečkou (0, 2, 4) znamenají sezónní (monográdové) oleje. Lichá čísla za tečkou (1, 3, 5) znamenají celoroční (multigrádové) oleje.
Normy schválené automobilkou MANN
- MAN 271 - přibližně srovnatelná s ACEA E2
- MAN M3275 - přibližně srovnatelná s ACEA E3
- MAN M3277 - přibližně srovnatelná s ACEA E4 a MB 228.5
- MAN M3477 - přibližně srovnatelná s ACEA E6 a MB 228.51
BMW
- BMW Spezialöl - Oleje určené pro benzínové nebo naftové motory vyráběné do roku 1998.
- BMW Longlife-98 - Oleje pro motory od roku výroby 1998.
- BMW Longlife-01 - Oleje pro motory vyráběné od září 2001.
- BMW Longlife-01 FE - Oleje pro specifické motory vyráběné od roku 2001.
- BMW Longlife-04 – Oleje určené jak pro benzínové, tak pro naftové motory s/bez filtru pevných částic, které jsou vyráběny od roku 2004.
Fiat
- Fiat 9.55535-G1 - Motorové oleje řady „Fuel economy“ se sníženou viskozitou pro benzínové motory. Určeny jsou pro dvouleté intervaly výměny.
- Fiat9.55535-G2 - Vysoce výkonné oleje pro benzínové motory s intervalem výměny jeden rok.
- Fiat 9.55535-H2 – Vysoce výkonné oleje pro benzínové motory s intervalem výměny jeden rok.
- Fiat9.55535-H3 – Vysoce výkonné oleje pro benzínové motory s intervalem výměny jeden rok.
- Fiat 9.55535-D2 – Vysoce výkonné oleje pro benzínové motory s intervalem výměny jeden rok.
- Fiat 9.55535-M2 - Oleje pro benzínové a naftové motory.
- Fiat 9.55535-N2 - Olej určený pro benzínové a naftové motory včetně vysoce přeplňovaných turbomotorů.
- Fiat 9.55535-Z2 – Vysoce výkonný olej pro benzínové a naftové motory, která je taktéž použitelný u speciálních turbomotorů.
- Fiat 9.55535-S1 - Motorové oleje řady „Fuel economy“ se sníženou viskozitou určené pro naftové motory vybavené systémem „DPF“ a také pro benzínové motory. Stanoven je dvouletý interval výměny. Přibližně odpovídá normě ACEA C1/C2.
- Fiat9.55535-S2
Poznámka: DPF (Diesel Particular Filter) - filtr pevných částic
Ford
- FORD M2C 912-A1 - Servisní olej od roku 1996. Kvalitativní úroveň shodná s ACEA A1/B1.
- FORD M2C 913-A1 - Servisní olej od roku 1998. Kvalitativní úroveň shodná s ACEA A1/B1.
- FORD M2C 913-B – Oleje určené pro všechny benzínové a naftové motory bez systému „DPF“. Není určen pro 1.9 TDI!
- FORD M2C917-A – Oleje určené pro naftové motory 1,9 TDI (Galaxy).
- FORD M2C 934-A - Oleje určené pro dieselové motory se systémem „DPF“. Kvalitativní úroveň shodná s ACEA C1.
- FORD WSS - M2C 912-A - Oleje určené pro benzínové a naftové motory osobních automobilů. Jejich použít není možné v motorech typů: 1,9 TDI (Galaxy) a 1,4 TDCI (Fiesta).
- FORD WSS - M2C 913-A - Oleje určené pro benzínové a naftové motory osobních automobilů. Jejich použít není možné v motorech typů: 1,9 TDI (Galaxy) a 1,4 TDCI (Fiesta).
- FORD WSS - M2C 913-B - Oleje určené pro naftové motory typu 1,4 TDCI (Fiesta).
- FORD WSS - M2C 913-C - Oleje určené pro naftové motory vybavené systémem „DPF“. Kvalitativní úroveň shodná se třídou ACEA C1.
- FORD WSS - M2C 934-A - Oleje určené pro naftové motory vybavené systémem „DPF“. Kvalitativní úroveň shodná se třídou ACEA C1.
Poznámka: DPF (Diesel Particular Filter) - filtr pevných částic
Opel
- GM-LL-A-025 (B0402095) - Oleje určené pro benzínové motory u osobních automobilů. Z hlavních vlastností je zajištěna především úspora paliva.
- GM-LL-B-025 (B0402098) - Oleje určené pro naftové motory u osobních automobilů. Z hlavních vlastností je zajištěna především úspora paliva.
- GM DEXOS 2 - Oleje určené pro benzínové a naftové motory s/bez systému „DPF“. Tato třída zastoupí předešlé normy GM-LL-A-025 a GM-LL-B-025.
Poznámka: DPF (Diesel Particular Filter) - filtr pevných částic
Peugeot
- B71 2295 – Olej založen na minerální bázi určený pro nízké výkonnosti. Odpovídá standardům ACEA A1/B1.
- B71 2294 - Olej založen na minerální bázi určený pro střední výkonnosti. Odpovídá standardům ACEA A3/B3.
- B71 2296 - Olej odpovídající třídě ACEA A3/B4 (resp. ACEA A5/B5). Platné také pro oleje se sníženou viskozitou.
- B71 2290 - Olej řady „MID SAPS“ se sníženou viskozitou. Zvláště pak určený pro naftové motory vybavené systémem „DPF“. Kvalitativní úroveň srovnatelná se třídou ACEA C2.
Poznámka: DPF (Diesel Particular Filter) - filtr pevných částic
Renault
- RN 0700 – Olej určený pro benzínové motory. Odpovídá třídě ACEA A3/ B4 (resp. A5/B5).
- RN 0710 - Olej určený pro naftové motory bez systému „DPF“. Viskozitní třída SAE 5W-40. Odpovídá třídě ACEA A3/B4.
- RN 0720 - Olej určený pro naftové motory se systémem „DPF“. Viskozitní třídy SAE 0/5W–30/40. Odpovídá třídě ACEA C4.
Poznámka: DPF (Diesel Particular Filter) - filtr pevných částic
Porsche